Aegro

Branding: Strategy, Verbal Universe,Visual Identity, Graphic Design, Web Design, Social Media.
Porto Alegre, Brasil, 2020.

Aegro é um software de gestão agrícola que oferece planejamento e organização da rotina do campo. A empresa 
buscava auxílio para estruturar sua marca com o intuito de fortalecer sua base para o crescimento previsto da startup. 
Ao longo do trabalho estratégico, identificou-se a necessidade de reorganizar a arquitetura da marca e submarcas da empresa, 
além de propor um redesenho à assinatura visual, buscando distintividade no segmento. A partir das estratégias do projeto, 
o redesenho se relaciona diretamente a uma marca que "respira a cultura do agro", onde a nova proposta visual traz 
elementos que combinam a ação da máquina e do homem em conjunto no cultivo da terra, além de assentar 
a marca ao seu universo digital.

Aegro is an agricultural management software that offers planning and organization of the countryside routine. The company was looking for 
help to structure its brand in order to strengthen its base for the startup's expected growth. Throughout the strategic work, the need to reorganize 
the architecture of the company's brand and sub-brands was identified, in addition to proposing a redesign of the visual signature, seeking distinctiveness in the segment. Based on the project's strategies, the redesign is directly related to a brand that "breathes the culture of the agro", where the new visual proposal brings elements that combine the action of the machine and man together in the cultivation of the land, in addition 
to establishing the brand to its digital universe.
​​​​​​​



Back to Top