Aegro
Branding: Strategy, Verbal Universe,Visual Identity, Graphic Design, Web Design, Social Media.
Porto Alegre, Brasil, 2020.
Aegro é um software de gestão agrícola que oferece planejamento e organização da rotina do campo. A empresa
buscava auxílio para estruturar sua marca com o intuito de fortalecer sua base para o crescimento previsto da startup.
Ao longo do trabalho estratégico, identificou-se a necessidade de reorganizar a arquitetura da marca e submarcas da empresa,
além de propor um redesenho à assinatura visual, buscando distintividade no segmento. A partir das estratégias do projeto,
o redesenho se relaciona diretamente a uma marca que "respira a cultura do agro", onde a nova proposta visual traz
elementos que combinam a ação da máquina e do homem em conjunto no cultivo da terra, além de assentar
a marca ao seu universo digital.
Aegro is an agricultural management software that offers planning and organization of the countryside routine. The company was looking for
help to structure its brand in order to strengthen its base for the startup's expected growth. Throughout the strategic work, the need to reorganize
the architecture of the company's brand and sub-brands was identified, in addition to proposing a redesign of the visual signature, seeking distinctiveness in the segment. Based on the project's strategies, the redesign is directly related to a brand that "breathes the culture of the agro", where the new visual proposal brings elements that combine the action of the machine and man together in the cultivation of the land, in addition
to establishing the brand to its digital universe.
S T U D I O B A H ® 2020
Creative & Strategy Director: Felipe Ba.
Strategy Team: Natália Athayde Porto, Gabriela Chrusciel
Verbal Universe: Natália Athayde Porto
Design Team: Maria Laura Pereira
Aegro Design Team: Ághata Domini de Melo, Cíntia Garcia de Souza,
Lia Pereira Dullius, Marina Roos, Pedro Silveira
Say hello@studiobah.com.br
Follow us | Facebook | Instagram
Follow us | Facebook | Instagram