Krokant's
Branding: Strategy, Verbal Universe, Visual Identity, Graphic Design, Packaging, Illustration, Typography.
Porto Alegre, Brasil, 2023



Krokant's é uma empresa de batata frita em formato palha e chips existente desde 1996. Apesar dos seus muitos anos de história, nunca possuiu uma estrutura madura de marca. A partir deste contexto, realizou-se um trabalho de branding a fim de fundamentar a indústria no mercado, trazendo um posicionamento claro e uma identidade completamente nova para a marca e suas embalagens. A Krokant's busca proporcionar liberdade alimentar às pessoas, trazendo mais emoção e textura à alimentação cotidiana. O projeto materializa este propósito, assim como a personalidade e os valores de marca despertados ao longo das etapas analítica e estratégica. Como resultado, entrega um sistema de identidade visual completo, englobando a reformulação de logotipo, personagem e linha de produtos e, ainda, uma família homogênea e icônica de embalagens.

Krokant's is a potato chips company that has existed since 1996. Despite its many years of history, it has never had a mature brand structure. From this context, a branding work was carried out in order to establish the industry in the market, bringing a clear positioning and a completely new identity to the brand and its packaging. Krokant's seeks to provide people with "food freedom", bringing more emotion and texture to everyday meals. The project materializes this purpose, as well as the personality and brand values ​​awakened throughout the analytical and strategic stages. As a result, it delivers a complete visual identity system, encompassing the reformulation of the logo, character and product line, as well as a homogeneous and iconic packaging family.​​​​​​​







STUDIOBAH
Copyright © 2023


Creative Director: Felipe B. Amaral
Strategy Director: Natália Athayde Porto
Account Manager: Cesar Fujita
Project Manager: Bianca Groff
Strategy Team: Ana Beatriz Nunes, Maria Eduarda Gandara
Verbal Universe: Maria Eduarda Gandara
Design Team: Camila Sanzi, Ricardo Franco, Lucas Nishimura, Ana Beatriz Nunes, Laura Salvaterra
Logotype Refinement: Sauê Ferlauto
Illustration: Laura Salvaterra, Thomas Becke
Motion: Thomas Becke
Video: Lucas Nishimura
Photography: Duda Bussolin (Moropolo Studio)
Retouch: Patrícia Thiesen
3D: Felipe Pavani
Case Study Presentation: Ricardo Franco, Lucas Nishimura

Awards
Brasil Design Award 2024 - Bronze Medal - Packaging 
Brasil Design Award 2024 - Bronze Medal - Voice


Back to Top