Packaging: Strategy, Verbal Universe, Graphic Design, Illustration
Porto Alegre, Brasil, 2024
A Linha Kids Alva nasce do compromisso da marca em oferecer cosméticos saudáveis, responsáveis e pensados para o bem-estar das crianças. Com fórmulas naturais, veganas e seguras, a Alva amplia seu cuidado para o público infantil, garantindo produtos suaves e confiáveis que respeitam a delicadeza da pele. As embalagens lúdicas apresentam personagens criados sob o olhar da infância, tornando o autocuidado um momento divertido, educativo e prazeroso, e ajudando a formar hábitos saudáveis desde cedo. A marca busca inspirar escolhas conscientes e transformar o cuidado diário em uma rotina gentil e positiva, beneficiando tanto os indivíduos quanto as futuras gerações.
The Alva Kids Line is born from the brand’s commitment to offering healthy, responsible cosmetics designed for the well-being of children. With natural, vegan, and safe formulas, Alva extends its care to the young audience, providing gentle and reliable products that respect the delicacy of their skin. The playful packaging features characters created through the lens of childhood, making self-care a fun, educational, and enjoyable moment, while helping to build healthy habits from an early age. The brand aims to inspire conscious choices and transform daily care into a gentle and positive routine, benefiting both individuals and future generations..
STUDIOBAH
Copyright © 2024Creative Director: Felipe B. Amaral
Project Manager: Bianca Groff
Verbal Universe: Manuela GraffDesign Team: Ricardo Franco, Nicolas Odorizi, Marcos Oliveira
Illustration: Thomas Becke
Motion: Thomas Becke
Photography: Moropolo Studio, Alló Estúdio Criativo, João Gorri
Photography: Moropolo Studio, Alló Estúdio Criativo, João Gorri
Case Study: Ricardo Franco, Thomas Becke