Nelogica

Branding: Strategy, Verbal Universe, Visual Identity Redesign, Graphic Design, Environmental Graphic Design, Product Naming, Icon Design.
Porto Alegre, Brasil, 2017.

A Nelogica atua no fornecimento de informações e no desenvolvimento de aplicações avançadas para o mercado financeiro. Com novos entrantes no mercado, a empresa percebeu a necessidade de se reposicionar e padronizar sua comunicação.
Para isso, após uma fase analítica e estratégica, a marca passou por uma Adequação no design de sua Identidade Visual.

A renovação da linguagem visual foi sutil, com ajustes nas formas, cores e refinamento tipografico, tornando a Identidade Visual mais consistente. Foram adicionados ao Sistema de Identidade Visual novos grafismos, ícones e tipografias. No seguimento do projeto de Branding, diversos pontos de contato com o público interno e externo foram desenvolvidos, seguindo o novo padrão visual da marca.

Nelogica acts in the provision of information and the development of advanced applications for the financial market. With new entrants in the market, the company realized the need to reposition itself and standardize its communication.For this, after an analytical and strategic phase, the brand went through an Adequacy in the design of its Visual Identity.The renewal of the visual language was subtle, with adjustments in the forms, colors and substitution of typography, making the Visual Identity more consistent. New graphics, icons and fonts were added to the Visual Identity System. Following the Branding project, several brand touch points with the internal and external public were developed, following the brand's new visual standard.





S T U D I O B A H ® 2017

Head of Design: Felipe Amaral
Strategy: Natália Porto
Product Naming: StudioBah Team
Design Team: Gustavo Amaral, Rafael Leão, Rafael Poloni, Ronald Zanardi
Icon Design: Rafael Leão
Photography: Black Corporation


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